Moderne herkansing - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu Moderne herkansing - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

Moderne herkansing

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

23 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen werd ik helemaal uitgeslapen wakker. Niet van de wekker overigens, daar was ik compleet doorheen geslapen. Of ik was moe, of mijn oordopjes werken wat al te goed, of ik had het geluid te zacht gezet. Anyway, het was bijna 9 uur, met andere woorden, het ontbijt kon ik wel op m'n buik schrijven.

Rustig gedouched en op weg naar MoMa. MoMa staat voor Museum of Modern art en dat is dus iets wat je wel gezien moet hebben hier in NY. Ik ben zelf niet zo heel erg van moderne kunst, maar af en toe zit er iets tussen wat ik wel kan waarderen. Who's afraid of Red Yellow and Blue (ofzo) zit daar dus niet tussen.

Onderweg naar MoMa een grote fles drinkyoghurt met stukjes fruit gekocht als ontbijt, prima te doen :) Het was wel heeeeel erg warm en benauwd vandaag. Ik hoefde er niet eens een metro tunnel voor in te duiken. Morgen schijnt het iets beter te zijn weer (gelukkig)

MoMa was heel erg kunstzinnig inderdaad en ik weet nu ook waar alle Nederlanders gebleven zijn hier in NY, die zitten collectief daar. Samen met de aziaten is het bijna uitsluitend nederlands wat je hoort. Wel grappig, tegen mij beginnen ze in het engels en dan in het nederlands antwoorden. Toch ernstig leuk om die gezichten dan te zien. Ik word ook al om de weg gevraagd hier. Kan het ook nog vertellen ook ondertussen xD Voel me wel thuis hier, maar zou niet in dit gedeelte willen wonen, veel te duur in levens onderhoud.

Maar goed, dat was een klein uitstapje. Ik heb me een paar uurtjes tussen de artie farties bezig gehouden en een paar dingen gezien die me wel grepen, zoals the storm door Munch. Kwam ook weer de waterlelies tegen van Monet. Die had ik laaaaang geleden al eens staan bewonderen in Parijs. Vroeger eens mijn favoriete schilderij, ondertussen is het te zoet voor me. Doe me dan maar een Warhol ofzo. Maar het was een herkansing.

Na MoMa nog een herkansing, Central Park Zoo. Ik was er toch om de hoek, dus maar even doorgelopen. Tja, heel erg klein, maar wel heel erg leuk. Er zijn geen leeuw, giraf, nijlpaard (die zitten natuurlijk op madagascar) maar wel pinguins en een erg mooie snowleopard die op dr rug met pootjes over elkaar lekker tegen het glas aan lag te slapen (lief en schattig!!!!!) Dus Op DIE manier toch nog ff CP zoo gedaan met als klap op de vuurpijl het voeren van de zeeleeuwen, compleet met show. Ook erg leuk :)

Ik had ondertussen wel een flinke hoofdpijn gekregen en dacht misschien met wat wandelen dat het over zou gaan, maar het werd alleen maar erger. Dus terug naar hotel gegaan en op bed gelegen. Helaas had ik het idee dat mijn hoofd uit elkaar zou knallen, dus mijn plannen om naar mars 2112 te gaan voor eten zijn int water gevallen. Morgen weer een herkansing dan maar. Ondertussen heeft de ibu geholpen en is de hoofdpijn bijna weg, maar ik neem er straks nog een voor het slapen, het voelt nog niet helemaal toppie.

Morgen ga ik denk ik naar het Brooklyn museum. Daar schijnen ze een erg indrukwekkende tentoonstelling van mummy's en egyptische zaken te hebben. Ben benieuwd :)

Groetjes en tot morgen maar weer :w

• 24 September 2009 - 05:14

Marja:

Goede morgen Eveline,

Weer een fijn reisverhaal, hoe is het nu met je? wat uitgerust?

• 24 September 2009 - 15:15

Knigge:

Leuke verslagen! Groetjes aan de mummies :')

• 24 September 2009 - 16:38

Marielle:

wat een volle dagen heb je zo... ze vliegen ook voorbij lijkt me!!

Leuk het allemaal te lezen :)