Oeps - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu Oeps - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

Oeps

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

22 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen een beetje uitgeslapen, de wekker ging pas om 8 uur :)

Rustig aan gedaan en gaan ontbijten en bedacht waar ik vandaag eens heen zou gaan. Ik zie dat het Met op vrijdags tot 9 uur 's avonds open is, DOe DIE dus dan. Verder is er gewoon bijna niets open op dinsdag. Wat een ramp pffff hahaha Dan maar een rustig dagje in Central Park en daar naar de Zoo.

Ik ruim nog even de laatste troepjes op uit mijn tas van gisteren en pak de spullen die ik nodig denk te hebben voor vandaag in.

In de metro valt het me op dat er enorm veel politie op de been is. En dan niet van die aardige blauwtjes, maar zwaar bewapende militair uitziende NYPDs. Nieuwsgierig als ik ben moet ik dat natuurlijk even vragen. Er wordt een wenkbrauw opgetrokken en een beetje meewarig wordt er aan me gevraagd of ik niet van "around here" ben. Nee dus. Nou m'am, dit is allemaal vanwege 9-11. Ik denk bij mezelf yeah right en ik kan vliegen. Maar goed, geen discussie meer hij heeft zich alweer omgedraaid en ik moet door lopen. Ook prima. Ik denk eig dat het vanwege de top is hier en vanwege de raised terror alert door die terrorist uit Queens.

Het is weer een eindje wandelen ondergronds en ik begin weer aardig te plakken. Ik kijk uit naar de lekkere koude trein straks en moet nog ff een sprintje trekken omdat hij er net is op moment dat ik aan kom lopen. Ik snap weer niet wat men toch zegt over drukken treinen hier in NY. Ik heb op allerlei tijdstippen in de metro gezeten en geen enkele trein zit vol, ik kan altijd zitten. Nu ook weer dus.

Uitstappen en naar de zoo wandelen en het is weer prachtig weer. Er was een klein beetje regen voorspelt, maar niets te zien. Bij de zoo wil ik mijn NY pass pakken, maar verrassing, die heb ik dus niet bij me.. Oeps, uitgepakt met de troep van gisteren :s Tja, wat nu?? Dan maar banjeren in CP, ook geen straf. Ben ergens bij het ballpark (voor de google maps mensen onder ons) op een bankje gaan zitten en heb wat in m'n boekje zitten krabbelen en tekenen en naar eekhoorntjes zitten kijken. Wat kan het leven toch heerlijk zijn :)

Het is wel vreemd in CP. Je hoort het verkeer om je heen nog steeds. De drukte van de stad, maar waar je ook kijkt, overal natuur, en prachtige natuur ook. (welliswaar heel degelijk aangelegde natuur ;) ) Op een gegeven moment begin ik de eekhoorntjes toch zat te raken en kan ik niet langer stil zitten. Dus maar weer terug naar hotel. Ik pak de M10 bus terug naar 44th street.

De bus is ook wel weer eens leuk, beetje rondkijken van een ander gezichtspunt, maar wel langzaam door al het verkeer. Ze hebben hier geen busbaan, niet handig.

In het hotel even een broodje gegeten en nog wat op inet gekeken en dan maar op pad gegaan naar Madam Tussauds. Dit viel weer wat tegen, net als Amsterdam. Je bent er echt zo in en uit. Gelukkig was het met de NY pass :) Daarna begon eig het grote vervelen een beetje. Op zoek naar wat te doen. Geen leuke films die draaiden. Ja wel wat films, maar dan in 3D, dat kan ik niet zien, dus daar hebben we geen fluit aan xD Dan maar naar Ripley's believe it or not geweest en daar nog een kleine 2 uur doorgebracht en daarna wat geshopt.

Nog even bij de bereden politie hier wezen buurten. Die stonden met paarden en al gestald op Broadway. Even babbeltje gaan maken als collega's onder elkaar en wat foto's gemaakt. Meteen de vraag over of Hash in NL legaal is. Getracht uit te leggen hoe en wat, maar gedoog beleid valt hier niet uit te leggen. Kreeg ook antwoord op mijn vraag wat die lui daar vanmorgen in de metro deden. Dat was dus idd vanwege de terror alert. De terrorist was waarschijnlijkk van plan Grand Central op te blazen en het metro stelsel plat te leggen. Waar die mensen stonden vanmorgen was de ingang naar de train naar Grand Central. Ik ben dan wel blond, maar niet gek (en eig niet blond ook op het moment, zie je wel.. kunstmatige intelligentie hahaha)

Ik wilde eig bij Mars 2112 gaan eten, maar die is gesloten vandaag, morgen of overmorgen maar eens gaan doen dan. Daarna even souvernir gaan shoppen op Broadway en de M&Ms winkel leeggekocht :D

@Shai, ik heb je bestelling hoor :p De speciale smaakjes zijn alleen iets van 5,50 per pakje incl tax.. vind ik beetje extreem..

Weer terug naar het hotel en nog wat crime night gekeken. My9 is idd wel mijn kanaal hier. De ene crime serie na de andere, geweldig :D

Ik moet ook zeggen dat ik het heel erg leuk vind om jullie reacties allemaal te lezen. Ik zag zelfs dat Raines iets had achter gelaten, leuk dat jullie het allemaal lezen :) Ik zal mijn best doen er iets boeiends van te maken hihi

Tot morgen dan maar weer en laat wat van je horen ;)

:w

• 23 September 2009 - 03:30

Noptje:

Ja hoor ik lees dit iedere morgen :) is best wel leuk om te zien hoe je het stelt, en dat alles in orde is :)

groetjes :^

• 23 September 2009 - 09:11

Sebastical:

Ja er is altijd wel iets met de zoo heh..... :(