Beestjes, allemaal beestjes - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu Beestjes, allemaal beestjes - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

Beestjes, allemaal beestjes

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

26 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Haaaaai!!

Van de titel kun je dus wel raden wat ik vandaag gedaan heb. Ik ben naar de Bronx Zoo geweest.

Eerst uitgeslapen tot een uur of half 9 (dat ik dat nog eens uitslapen ging noemen hihi) en daarna een rustig ontbijtje gedaan. Net zo heel erg veel trek, dus m'n sinaasappelsap en koffie gedronken en bagel voor de helft op gekregen en een bekertje yoghurt naar binnen gepropt.

Daarna de Pelham express naar de Bronx gepakt. Deze trip was wel interessant. Op een gegeven moment komt de metro bovengronds (je kent die grote brug-achtige constructies wel uit de films en series) en rijdt je boven de wijk uit en zie je om je heen de buurten steeds slechter worden.

Ik het begin waren het nog nette huizen en flats, daarna van die vervallen houten huizen en dan allemaal grijs bruine woonkazernes. De Bronx is echt een volkswijk voor de arbeidersklasse en al duur genoeg op die manier. De rit duurde ongeveer een uur maar met ASP in m'n oortjes ging het al sneller dan ik dacht.

Bij station Pelham Parkway uitgestapt en naar de Zoo gelopen. Uiteraard de borden gevolgd en dat blijkt nogal een omweg te zijn. Op de terugweg m'n eigen route genomen en dat scheelde nogal een stukje.

De Zoo is enorm en nogal verwarrend in elkaar gestoken. Er is niet een duidelijke route waardoor je alles kan zien, dus veel heen en weer lopen. Zoals gewoonlijk is bij mijn vakanties was waar ik dan voor kwam afgesloten, Tiger Mountain. Helaas verwoest in een storm afgelopen augustus en nog niet volledig opgeknapt. Maar niet getreurd, nog genoeg andere dingen te zien.

Je moet wel steeds bijbetalen als je een bepaald iets wilt doen, maar goed, dat doen we dan maar. Alles wat je uitgeeft gaat direct naar de Wildlife support ofzoiets van de Zoos in NY. Wat ik erg leuk vond was de monorail langs de aziatische bossen. Toch nog een tijger gezien Woehoe :D Die lag daar lekker te luieren in het zonnetje. Je zit in een soort monorail treintje en gaat langs alle verschillende stukken en krijgt ondertussen uitleg over de dieren. Erg uitgebreid en zeker de moeite waard :)

Verder ben ik verliefd geworden op een dwerg panda, zooooo schattig. Jemig wat heeft die een lief snoetje zeg :) Heb dr ook maar een paar keer op de foto gezet hihi. De Madagascar tentoonstelling was ook prachtig. Met de lemurs en blijkbaar bestaat de fooza echt. Dus die film madagascar klopt wel. Ik heb de fooza (eig fossa) ook op de foto staan, wat nogal zeldzaam is volgens de verzorger die er bij stond.

Heb wel een half uur bij de lemurs gestaan. Echt koddige beestjes. Springen en gekke kapriolen, je blijft gewoon geboeid.

Rond half 6 weer terug naar Manhattan en ff op mn kamer gezeten. Daarna naar buiten gegaan voor mijn avondwandelingetje over 8th ave via 42nd street (en cold stone creamery (a) DOe mij DIE maar hihi) door over 7th ave en terug via broadway naar Hershey's voor een nieuw ontdekt snoepje. Een soort kabels in allerlei lekkere fruitsmaakjes. Ik neem wel een paar pakjes mee naar huis voor wie wil proeven ;)

Ondertussen was het gaan regenen, dus voor mij was de lol er een beetje vanaf. Bij terugkomst was pc bezet, dus ff tv gaan kijken en nu verslag getikt. Volgens mij ga ik nog niet slapen ook want er wil iemand babbelen :)

Anyway, dit was mijn verslag voor vandaag. Morgen weer verder hihi

Groetjes allemaal!!!

  • 27 September 2009 - 04:06

    Noptje:

    snoep? :o

  • 27 September 2009 - 04:13

    Eveline:

    uhu, heel erg lekker snoep :D Allemaal voor ikke! Gniffel :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Eveline

Actief sinds 16 Sept. 2009
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 201990

Voorgaande reizen:

17 Juli 2022 - 04 Augustus 2022

Ierland

14 Juli 2019 - 24 Juli 2019

Bath & Ilfracombe

14 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Noorwegen

16 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Wales

29 Oktober 2016 - 04 November 2016

Lissabon & Sintra

16 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Paaseiland & Frans Polynesie

26 Maart 2016 - 01 April 2016

Cornwall

18 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Tour de Scotland

12 December 2014 - 10 Januari 2015

Overwinteren in Florida

30 Maart 2013 - 05 April 2013

Rome (op herhaling)

28 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Canterbury

14 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Bretagne

17 Juli 2011 - 24 Juli 2011

Praag

18 April 2011 - 22 April 2011

Bergbeklimmen

29 April 2010 - 08 Mei 2010

Bella Roma

18 September 2009 - 30 September 2009

New York aan de overkant van de oceaan

Landen bezocht: