Doucement s'il vous plaît - Reisverslag uit Châteauneuf-du-Faou, Frankrijk van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu Doucement s'il vous plaît - Reisverslag uit Châteauneuf-du-Faou, Frankrijk van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

Doucement s'il vous plaît

Blijf op de hoogte en volg Eveline

22 Juli 2012 | Frankrijk, Châteauneuf-du-Faou

Lekker uitslapen en dan boodschapjes doen. Dat was althans de bedoeling. Het uitslapen is prima gelukt, het boodschappen doen iets minder. Nou ja, niet dus. We waren even vergeten dat we in een dorp zitten waar de supermarkt niet echt open is op zondag. Het heeft met deze temperaturen ook geen zin om door te rijden naar Pleyben. De boel zou al opgewarmd zijn tegen dat we weer bij ons huisje zijn.

Dan maar geen boodschappen. Het meeste hadden we gisteren toch al gekocht. Enkel wat verse producten niet en eigenlijk hebben we die ook niet meteen nodig. Op naar het centrum van Chateauneuf om daar eens rond te gaan neuzen.

Het is er in ieder geval erg rustig. Verschrikkelijk rustig! Uitgestorven dus. Op 2 mensen na die op het pleintje op een terrasje zitten. In een achteraf straatje vinden we nog wel een mooi uitkijkpunt vanwaar we een mooi zicht op ons vakantiepark, het kasteel en de Aulne hebben. We besluiten de kerk eens met een bezoekje te gaan vereren. Het is per slot van rekening zondag ;-)

We zetten de auto neer op het marktplein en lopen richting de kerk. De zon staat ondertussen flink te branden, dus elk beetje schaduw is erg welkom. Aangekomen bij de kerk lijkt deze gesloten. Best een beetje vreemd. We lopen een rondje om de kerk. Het is een solide granieten bouwwerk met een mooie toren en spits.

Aan het einde van onze ronde proberen we de laatste deur die we tegenkomen en deze blijkt open te zijn. Binnen in de kerk heb je eerder het idee dat je in een kasteel staat dan een kerk. Het glas in lood is erg mooi, maar de rest van de kerk is redelijk kaal. Ik had, gezien de buitenzijde, iets meer verwacht van het interieur. We lopen een rondje en zijn dan weer weg.

Kurt ziet een weggetje dat we nog niet gedaan hebben en schiet er in met de auto. Het is een erg steile weg naar beneden en we moeten uitkijken of we hebben veel te veel vaart, en beneden liggen uiteraard van die gemene verkeersdrempels.

Na een korte rondrit draaien we om en keren terug naar de Aulne waar we Kurt's favoriete tijdsbesteding oppakken. We nemen plaats op een terrasje lekker in de schaduw met een mooi uitzicht op de Aulne en de sluis.

Het is vandaag erg druk. Het is waarschijnlijk zo uitgestorven in Chateauneuf omdat alle mensen hier zitten. Er zitten vissers langs de kant en op het water varen bootjes, kano's en waterfietsen. Het is een gezellige drukte die leuk is om te bekijken met een glas in je hand ;-)

Na wat gedronken te hebben gaan we nog even naar ons huisje en zetten we nog een paar reisverslagen online. De website van waarbenjij.nu heeft kuren dus het duurt enorm lang en ik ben toch zo'n onwijs geduldig type.. niet dus..

Uiteindelijk wil alles lukken en brengen we de laptop terug naar het huisje en lopen terug naar het restaurant waar we vanmiddag wat gedronken hebben. Het is ook een pizzeria en we hebben wel zin in een pizza.

De pizza's waren op zich wel lekker, maar niet zo goed als die in Diksmuide. We hebben ook een erg lekker toetje. Kurt een bananesplit en ik een tarte tartin met een bol gezouten caramelijs.. YUM!!

Met bolle buikjes wandelen we weer terug en rollen meteen ons bedje in. Morgen vroeg weer op want dan gaan we naar Carnac!!