moeie pootjes op times square - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu moeie pootjes op times square - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

moeie pootjes op times square

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

18 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Nou, ik ben er hoor. Kzit hier met m'n ogen half dicht en echt heel erg moeie pootjes een stukje te tikken in de hotel lobby. Don't we love free inet pc and print facilities (yes we do!!)

Vanmorgen door mijn ouders afgezet op schiphol alwaar de pret al meteen begon met het zelf inchecken bij van die handige blauwe palen. Mijn eerste keer en na wat puzzelen kwam er toch een boarding pass uitrollen en hoefde ik alleen nog maar m'n koffer af te geven en klaar is Eveline. Best handig dus.

Ik was natuurlijk braaf 3 uur van te voren aanwezig en heb dus volledig kunnen genieten van mijn rondbanjer tijd. Even een bezoekje aan rijksmuseum op Schiphol en een hapje eten. Nog wat rondgekeken en een Ilead uit staan proberen, nais.. Dan maar eens naar de gate gegaan, had toch weinig meer te doen.

Bij de gate aangekomen viel er me toch iets op en dan wel de haarkleur en en het drukke geklaag of alles wel mee was en of ze het wel zouden redden en weet ik wat allemaal. Met andere woorden, SRC cultuurvakanties was ook present. De vlucht vertrok om 13:30 en om 12:00 stonden de oudjes allemaal in de rij voor de gate. Want stel je toch eens voor dat je niet mee zou kunnen met de vlucht hihi Ik ben zelf om 13:00 door de security gegaan en kon lekker rustig doorlopen zonder in de rij te staan... De jeugd van tegenwoordig he, zo gehaast lol

Ik vlieg deze reis met KLM en das wel beter moet ik zeggen. De economy plekken hebben zowaar genoeg beenruimte om niet klem te zitten en er zijn redelijk films op mijn schermpje met afstandsbediening. (moet het allemaal wel werken natuurlijk, het is maar 3 keer gereset en ik moet nu nog 34 mins van Benjamin Button zien) Het personeel is super aardig en behulpzaam. Ze proppen je vol met eten en drinken. Er stond een karretje achterin waar je zelf een beker drinken kon inschenken. Heel anders dan bijvoorbeeld met Delta. Mijn verbazing werd nog groter met de maaltijd. Een conimex maaltijd en erg smakelijk. Dus je hebt wel gelijk pap, goed eten aan boord :p

Op het moment dat ik het echt zat begon te worden, vlogen we al boven Long Island en was de vlucht alweer bijna voorbij. Landing op JFK is beetje hobbelig en je moet geen zwakke maag hebben. Ik heb er een paar flink wit zien wegtrekken.

Bij aankomst natuurlijk door de controle heen. JFK is wel de ergste rij die ik tot nu to gehad heb. SF en Atalanta waren hierbij lachertjes. Ik begon het echt zat te worden en ik had me er toch redelijk op ingesteld. Uiteindelijk mocht ik via de US passports check aangezien ze zelf ook stress begonnnen te krijgen door de grote toestroom van mensen. Ik heb zo'n 50 mins staan wachten, maar dan was ik ook binnen. Deze keer trouwens wel een aardige meneer gehad waarmee je nog gewoon kon praten ook :) Geen afgeblaf en gesnauw dus deze keer, een goed begin!!

Volgende was de koffer ophalen. Dan is weer het voordeel dat je zo lang in de rij staat bij de paspoorten, dan komt je koffer gewoon voorbij op het moment dat je aan komt lopen en kun je meteen door.

So far, so do die good. Nu voor het grote avontuur hoe je naar Manhattan komt. Ik wist dat er een trein ging en dak dan ergens moest overstappen, maar waar die vertrekt en waar je kaartjes koopt??? Beats me. Hier geen aardige mensen, ik werd toegeblaft dat ik om de hoek naar de trein kon. Daar kon ik geen kaartjes automaat vinden, dus 2 treinen laten gaan, geen zin in zwart rijden. Bleek dus (zo legde een meneer me uit die me wel erg moeilijk vond kijken naar zijn zeggen) dat je een kaartje achteraf moet kopen. Dat kaartje doe je dan in een automaat en zo kom je het station uit, goh, handig. Mogen ze ook wel ergens ophangen ofzo..

Trein was heel rustig en goed te doen. Vervolgens naar de metro en een 14 dagen pas gekocht. De metro was wat minder. Ik was moe en de rit nogal lang. Ik ben wakker gebleven. Dit in tegenstelling tot de 3 broertjes die tegenover me zaten. De jochies vielen om de haverklap in slaap waarop ze weer door hun moeder wakker geroepen werden. Best wel grappig om te zien. Net van die wobble head mannetjes. Hoofdjes alle kanten op schudden. Uitgestapt bij 42th street en dan ondergronds naar 44th street gelopen en dan was het nog maar een klein stukje naar het hotel.

In het hotel aangekomen ging het inchecken lekker snel en makkelijk en heb ik een mooie kamer gekregen. Best wel ruim en vooral heel schoon. Dat laatste vind ik nog wel het belangrijkste. De badkamer is echt spotless, heerlijk. Even paar smsjes gestuurd dat ik aangekomen was en daarna even kop onder de kraan gehouden. Ik was echt heel erg moe en het was nog maar half 8.

Tijd om de lampjes te gaan bekijken. Dwars door de theaters, waar grote namen je tegemoet schreeuwen en waar het gewoon gaat kriebelen om er eentje binnen te lopen want ze beginnen net allemaal met een show, maar ik ben gewoon te moe om er eentje te gaan bekijken. Ik ben op weg naar Times Square..

Eenmaal daar aangekomen weet ik niet wat het is. Ik denk dat ik te moe ben. Het is er mega druk. honderden nationaliteiten krioelen door elkaar heen en de ene neon reclame overschreeuwt de andere. Hele wolkenkrabbers zijn verlicht met laserreclames en weet ik wat voor methodes ze er voor gebruiken. Tickertape stukjes dwarrelen als confetti neer. Dus dit is Times Square, tja, leuk, maar nu ff niet.

Ik ben maar even een rondje gaan lopen en heb 2 avenues afgelopen. Hapje bij de Mac (hoe kan het ook anders) gegeten en daarna was ik eigenlijk echt nog te moe om op m'n benen te staan, dus ik ben langzaam terug naar mijn hotel gedwarreld. Heb even bijgehouden hoe lang het lopen is, 4 minuten dus. Dat is ongeveer van mijn huisje naar de bushalte voor naar m'n werk. Best wel grappig.

Terug in het hotel vond ik dat ik toch even een verslagje moest tikken voor ik naar boven ga. Morgen ga ik kijken hoe ik wakker word en lekker ontbijten hier int hotel en dan shoppen. Ik heb de Disney winkel nog niet gevonden. De M&Ms winkel al wel (valt ook niet te missen)
Ik ga ook in de rij liggen voor een musical kaartje, ik wil echt wel zooooo graag een musical zien hier. Er staat genoeg, het maakt me echt niet uit :)

Maar goed, voor nu welterusten (jullie slapen al lekker nu denk ik zo) en tot het volgende stukje :w

owja, het stopwoordje hier is awesome.. Alles is awesome hahaha

  • 19 September 2009 - 06:53

    Sebastical:

    Awesome dude(tte)! Eten bij de Mac, dus met 99% waarschijnlijk ontbijten bij Starbucks? ;-)

    Enneuhh.... Rijksmuseum op Schiphol? *dag ken-uw-eigen-cultuur stempel en hallo cultuurbarbaar-stempel*

  • 19 September 2009 - 12:16

    Eveline:

    tsss cultuurbarbaar :o Ze hebben daar een dependance met deze keer een tentoonstelling van schilderijtjes met vogeltjes. Tja je moet wat he als je tijd over hebt hihi

    Ontbijt is gewoon int hotel, mn beker starbucks komt zometeen. Hoewel de koffie met smaakjes creamer hier ook goed te doen is en de hele dag gratis voorradig \o/

  • 19 September 2009 - 20:10

    Marja:

    hoi die Eveline, fijn dat je goed over bent. had eidenlijk niet anders verwacht.
    Ga je verslag uitprinten voor Oma.
    tot schrijfs

  • 19 September 2009 - 22:37

    Eveline Lensen:

    Benieuwd wat oma vindt. Zal waarschijnlijk veel het arme kind en och helemaal daar alleen in voor komen hihi :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Eveline

Actief sinds 16 Sept. 2009
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 201917

Voorgaande reizen:

17 Juli 2022 - 04 Augustus 2022

Ierland

14 Juli 2019 - 24 Juli 2019

Bath & Ilfracombe

14 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Noorwegen

16 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Wales

29 Oktober 2016 - 04 November 2016

Lissabon & Sintra

16 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Paaseiland & Frans Polynesie

26 Maart 2016 - 01 April 2016

Cornwall

18 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Tour de Scotland

12 December 2014 - 10 Januari 2015

Overwinteren in Florida

30 Maart 2013 - 05 April 2013

Rome (op herhaling)

28 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Canterbury

14 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Bretagne

17 Juli 2011 - 24 Juli 2011

Praag

18 April 2011 - 22 April 2011

Bergbeklimmen

29 April 2010 - 08 Mei 2010

Bella Roma

18 September 2009 - 30 September 2009

New York aan de overkant van de oceaan

Landen bezocht: