Chicago in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu Chicago in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

Chicago in New York

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

19 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Het was vroeg dag vanmorgen. Ik had mijn wekker om 7 uur gezet, maar dat was totaal overbodig. Ik werd om 4 uur wakker van een vuilniswagen en om kwart voor 6 was het echt gedaan met de slaap. Toch best lekker geslapen. Het bed is heerlijk, erg belangrijk!!

Na wakker geworden te hebben even gechat op msn en nieuws gelezen op mn gsm. Dit reisverslag bijhouden is net wat te veel gevraagd met een stokje, Dus Ook Dat Is Een ding dat ik in de lobby doe op de pc alhier.

Vanmorgen ook de douche uitgeprobeerd. Ben er achter gekomen dat het niet mogelijk is om met de deur open te douchen. De deur opent de badkamer in en de badkamer is redelijk klein. Gelukkig een heel erg goed afzuigsysteem, dus het werd niet benauwd tijdens het douchen. Ook de douche is prima in orde. Waterdruk is perfect, dus het is weer lastig om onder de douche vandaan te komen hihi.

Na de douche maar eens naar beneden gegaan om het ontbijt te bekijken en eten. Ik had er niet veel van verwacht. Ik dacht een boterham ofzo met een kopje te sterke koffie ofzo. Ik had me ietwat vergist. Heerlijke koffie met een hele verzameling smaakjes creamer. (Ik ben voor de french vanilla gegaan) Bagels, diverse soorten brood, maak je eigen wafels, vruchtensapjes, diverse beleg soorten en cereals en fruit. Behoorlijk uitgebreid dus. Ik heb ontbeten met een bagel met creamcheese en een croissantje. Morgen moet ik de bagel alleen even roosteren, dat is misschien nog wat lekkerder. De sapjes waren ook errug lekker, vers sinaasappelsap... yuuum Ik heb het idee dat ik mijn hotel goed uitgezocht heb hihi

Na mijn ontbijt was het nog steeds redelijk vroeg. Kwart over 8, dus ik ben nog maar even naar mijn kamer gegaan aangezien ik niet het idee had dat NY al echt wakker zou zijn. Ik was wel vast van plan vroeg te vertrekken want ik had een missie voor vandaag: Tickets scoren voor een Broadway Musical. Daarvoor wilde ik naar de ticketboots van TKTS op Times Square. Daar verkopen ze tickets voor musicals van die dag met kortingen tot 50%.

Zo rond half 9 dan maar die kant op gegaan. Ik dacht dat ze tegen 9 uur zouden openen, maar dat bleek bij aankomst 10 uur te zijn. Ik had me ook even vergist in de temperatuur. Die is nog best wel fris om die tijd, dus had een beetje te weinig aangetrokken. Mja, negeer de kou en het gaat prima hahaha

Tegen kwart voor 9 begon er toch een rij te vormen, dus ben ik er maar bij gaan zitten en heb zitten kijken hoe NY op een zaterdag tot leven komt. Tijdens het wachten nog een verrassend gesprek gehad met de mensen achter me.

Ze vroegen zich af waar ik vandaan kwam en bij het noemen van Almere flipten ze zo'n beetje. Wat bleek, een van hun "dearest friends" woont in Almere en is een "council man" Nja, dat is bij ons niet zo impressive als dat het hier is, maar goed. Er ontstond een hele discussie over hoe NY ontstaan is en hoe verder en hoe de cultuur in NL en USA verandert is door de jaren heen. Toch weer heel verantwoord op de vroege ochtend midden in NY dacht ik zo.

Om 10 uur gingen de kassa's open en binnen 3 mins had ik mijn felbegeerde kaartje bemachtigd. Het was Chicago geworden en wel eerste rang. Nu toch nog 71 dollar, maar dat is in plaats van de normaal 140 dollar hihi (alles in perspectief) Ik wilde Chicago altijd al eens gaan zien en nu dan maar in Broadway. Als je het doet, doe het dan ook maar meteen goed.

Het was ondertussen iets na 10 en de voorstelling begon pas om 14:30 Tijd zat om dus nog een eindje de stad te gaan verkennen. Ik ben even naar de M&M winkel gelopen en daar even binnen gekeken. Voor Marjolein.. 8 Lipsmackers kosten 12,95 en ze smaken allemaal naar chocolade. Verder wel heel erg gave tshirts, denk dat daar nog wel eens eentje van in mijn koffer kan gaan verdwijnen (a) Wel lekker rustig om 10 uur, ik kwam later op de dag nog terug en dan moest ik met mn ellebogen door de mensen heen wurmen.

Na M&M World Broadway afgelopen naar Macy's Onderweg nog een tussenstopje gemaakt bij een kralenwinkel en lekker met een bakje erbij staan neuzen tussen de kraaltjes. Heb er weer een armbandje bij dus. Je moet ook een beetje creatief zijn op vakantie he hihi

Daarna door naar Macy's waar ik mijn eerste caramel macchiato gehad heb en een lemon pound cake slice. Even lekker zitten genieten van mijn koffie en de krioelende mensen daar. Daarna Macy's gaan verkennen.

Op de 8e etage kwam ik dan toch een super leuke afdeling tegen. Namelijk de kerstafdeling. Ik ben verliefd geworden op een kerstornament van koper met 14kt goud erop. (dat van dat goud kwam ik later pas achter :s) Het is een soort opgengewerkte koperplaat in de vorm van een sneeuwster, echt prachtig. Mja, moet even zien hoe lief ik mezelf nog ga vinden de komende dagen hahaha Dus weet nog niet of hij over 2 maanden in mijn boom te vinden is.. Het is in ieder geval een geweldig mooi uitgevoerde kerst afdeling. Beetje Bijenkorf alleen dan wat groter (en ze zijn nog bezig met de andere helft :O )

Na flink rondgebanjerd te hebben dan toch maar eens terug richting 49th street. Macy's zit op 34th, dus dat is 15 blocks lopen. 's Ochtends was me dat best meegevallen, maar 's middags is dat ietwat drukker, maar het is nog steeds een klein stukje als je flink doorloopt. Tegen half 2 was ik dan ook bij het theater, beetje te vroeg en moest nog ff in de rij gaan staan.

Om 2 uur gingen de deuren open en mochten we naar binnen. Ik had 2 zwaar gefrustreerde franse meisjes achter me staan, die hadden volle pond betaald voor de kaartjes, ze wisten niet van de korting op kaartjes haha (Tja, ik ben ras echte nederlander he, als er geld te besparen valt)

Het theater viel een beetje tegen, carre is dan wel heel erg mooi. Maar de musical... omg, super!!! Chicago heeft echt prachtige dansstukken er in zitten, heel veel humor en een goed verhaal. We lagen als publiek vaak dubbel van het lachen. Ik heb echt met volle teugen zitten genieten, wat was dat geweldig zeg!! En ik ga mezelf misschien voor volgend weekend weer lief genoeg vinden om ook naar een andere musical te gaan. Mary Poppins staat hier ook op Broadway en ik hoorde vanmorgen dat die echt absoluut de moeite waard is, dus... wie weet :)

Na het theater even snel terug naar het hotel gelopen en daarna gaan eten bij Planet Hollywood. Ik bereid me echt elker keer voor op de grootte van de porties hier in Amerika, maar ik vergeet het toch elke keer weer hoe groot die zijn. Ik heb de fajita's gehad en een super lekkere mango smoothie. Vooral de smoothie was echt heeeeeeeel erg lekker. Wel lekker zitten daar, goede muziek, genoeg te zien en lekker eten, was wel een goede afsluiting van de dag :)

Toen ik terug naar het hotel liep net bedacht ik me ineens de spin van Shahaira en dacht dat die wel eens bij Toys'r'us kon zijn, dus daar nog even naar binnen. Ik heb daar heel even staan knipperen met m'n ogen. Die hebben daar gewoon een reuzenrad in de winkel staan. Je kunt in er bijvoorbeeld een monopolybakje zitten en een rondje maken, ongelooflijk. Geeft ook meteen wel de afmeting van de winkel weer ;) Ik heb getracht een foto te maken van het rad, maar dat werd geen succes. Ik heb de brullende Jurassic park T Rex wel op de foto en film en een stukje bewegende spin voor Shai :p

Ondertussen begon ik wel ernstig te gapen en beetje te tollen op m'n benen, dus nu was het wel echt hoog tijd om naar hotel terug te gaan. En zo heb ik dit verslagje weer getikt voor vandaag.

Morgen staat het American Museum of Natural History op het programma en banjeren door Central Park. Zal ook wel weer een goede dag worden :)

Jullie hebben wel een boel te lezen elke keer he :p

Nja, tot morgen dan maar weer :w

  • 20 September 2009 - 09:34

    Marja:

    Hoi daar in NY.

    Gaaf broad way en inderdaad weer heel wat te lezen.maar super leuk.Fijne dag morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Eveline

Actief sinds 16 Sept. 2009
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 202218

Voorgaande reizen:

17 Juli 2022 - 04 Augustus 2022

Ierland

14 Juli 2019 - 24 Juli 2019

Bath & Ilfracombe

14 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Noorwegen

16 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Wales

29 Oktober 2016 - 04 November 2016

Lissabon & Sintra

16 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Paaseiland & Frans Polynesie

26 Maart 2016 - 01 April 2016

Cornwall

18 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Tour de Scotland

12 December 2014 - 10 Januari 2015

Overwinteren in Florida

30 Maart 2013 - 05 April 2013

Rome (op herhaling)

28 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Canterbury

14 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Bretagne

17 Juli 2011 - 24 Juli 2011

Praag

18 April 2011 - 22 April 2011

Bergbeklimmen

29 April 2010 - 08 Mei 2010

Bella Roma

18 September 2009 - 30 September 2009

New York aan de overkant van de oceaan

Landen bezocht: