Gewoon geen woorden voor - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu Gewoon geen woorden voor - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

Gewoon geen woorden voor

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

20 Juli 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Vandaag gaat het een bijzonder kort verslag zijn. Eigenlijk hebben we niets kunnen doen. Of omdat het gesloten was of omdat het halverwege de middag ineens begon te stortregenen. We hebben een kleine wandeling gemaakt in Stare Mesto langs de openluchtmarkt en daarna terug naar Nove Mesto waar we via Narodni op weg gingen naar de Moldau en daar linksaf naar het dansende huis zouden gaan. Vervolgens zouden we doorlopen naar Vyserhad en terug via het Keizer Karelplein.

Vanmorgen bij het opstaan zag de lucht er al wat dreigend uit, maar dat doet het al dagen, dus we nemen de gok maar weer. Het begin van de wandeling was zelfs erg warm te noemen, maar toen we bij de legionairsbrug aankwamen begon het snel af te koelen.

Vervolgens bij Het staatstheater linksaf gegaan langs de Moldau naar het dansende huis en net als we een eend met haar kroost staan te bekijken, voelen we de eerste druppels. Deze druppels veranderen al snel in een wolkbreuk. We rennen naar de overkant en hebben hier ruim een uur op een randje bij een winkel onder een balkon zitten schuilen voordat de regen minder wilde worden.

Het bleef stug door regenen en steeds weer harder, dus maar terug naar hotel aangezien er hier geen binnen activiteiten zijn op het moment. Echt alles is gesloten wegens renovatie.

Op de terugweg bij de Tesco wat broodjes gekocht en dat is ook ons avondeten geweest omdat het nog steeds beestenweer is buiten.

Het Afghaanse restaurant bleek een piep klein plekje te zijn en zag er niet zo super uit, dus laat dat maar zitten. We gaan nog wel op zoek naar een leuk stekje.

We zijn vandaag langs een paar mooie gebouwen gelopen, maar dat is nou net het probleem hier. Je kan er langs lopen, er in kun je niet. We zijn bij zo'n 5 kerken langs geweest, alles gesloten. Je mag, als je enorm veel geluk hebt, nog net door de deur naar binnen en vervolgens sta je met je snufferd door een enorm hek te loeren en mag je zeker geen foto's maken. Nee hoor, je leest hier echt geen frustratie...

Hopelijk hebben we morgen meer geluk, dan staat het kasteel op de planning.

• 20 Juli 2011 - 18:24

Marja:

Hoi Hoi,

jammer die regen en gek dat je al die mooie gebouwen eigenlijk niet van binnen kunt bekijken, lijkt me best wel frustie.
    hopenlijk voor jullie morgen droog weer.

• 20 Juli 2011 - 18:30

Eveline Lensen:

inderdaad frustrerend! Heb al geen zin meer om een omweggetje te maken om een kerk ofzo te gaan bekijken.. 90% kans dat het toch gesloten is. Voorspelling van morgen is ook niet super, maar dan kunnen we tenminste in het kasteel rondlopen als het regent. Tja, we gaan wel zien :)