Het is weer eens zo ver!! - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu Het is weer eens zo ver!! - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

Het is weer eens zo ver!!

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

14 April 2011 | Nederland, Almere Stad

Donderdag avond, kwart voor 10 en morgen ga je op reis.. Ongeveer anderhalf uur geleden thuis gekomen en nu moet je nog alles gaan doen om morgen te vertrekken.. Ja ja, het is weer eens zo ver!! Eveline gaat op reis en doet aan last minute pakken.. Story of my life!!

Ik beloofde in mijn vorige reisverslag dat ik nooit meer op vakantie zou gaan zonder de dag van te voren vrij te nemen zodat ik rustig mijn koffer kon pakken en dingen rustig (de nadruk ligt hier op het rustig) kon voorbereiden en geen haastklus zou krijgen.

Misschien was ik dat nu even vergeten, maar bij het tikken van dit stukje komt het me toch weer levendig naar boven drijven. Ok, ik hou mezelf niet aan mijn eigen beloftes jegens mijzelf. Tja, dan maar eraan geloven..

Dus, ik heb net mijn eten op en ga dan zo als een haas mijn koffer inpakken. Geen idee wat ik er in ga proppen. Het is wisselvallig weer in Frankrijk. En bovendien vertrek ik niet meteen naar Frankrijk. Eerst ga ik dit weekend nog naar Kurt en maandag vertrekken we dan met de auto gezellig naar Frankrijk. Helaas moet ik nog wel even met de trein die kant op. Een auto was nu makkelijk geweest. Dan had ik de inhoud van mijn kast gewoon achterin gedumpt en zondag wel gezien wat het weer ging doen. Maar nu.. Alle beschikbare versies van een broek maar in de koffer en flink aanstouwen ;-)

Morgen vertrekt mijn bus tegen 11 uur naar Almere Centrum alwaar ik de trein richting Amsterdam Centraal ga pakken. Ijs en weder dienende vertrekt daar zo 5 voor 12 de internationale intercity naar Brussel. Vanaf Brussel dan de trein richting de Panne (Ja, bekend van het ploptastische pretpark) en ben ik dan rond 16.35 in Kortemark. Dan bij m'n schoonmoeder aan voor een avondhapje en daarna door richting Oostduinkerke bad voor het weekend!!

Met andere woorden, ik ga eigenlijk 2 keer op vakantie. Ik ga op vakantie in mijn vakantie :-)

Dit weekend lekker rustig aan doen en eindelijk eens slapen hoop ik. De buren houden me al de hele week wakker en ik voel me aardig gebroken nu. Maandag vertrek dat rond 10 uur het autootje met ons er in richting Ducey, waar ons onderkomen voor de 4 nachten dat we in Frankrijk door gaan brengen, staat.

Kurt heeft met de door ons aangeschafte kaarten (ja ja, lekker ouderwets met de kaart op schoot! Voor ons geen TomTom) en de michelin gids al een zeer mooie route touristique gevonden door Normandië met ergens een geschikt picnic plaatsje waar me de naam totaal van ontschoten is. Er zouden 300 mensen wonen geloof ik.

Dinsdag gaan we dan beginnen aan het bergbeklimmen ;-) We gaan ons wagen aan de Mont st Michel. Hoofddoel van deze vakantie. Ik vrees een beetje voor die berg. Ik lees er de meest uiteenlopende verhalen over. Het is in ieder geval steil en zwaar. Nja, ik ga het gewoon proberen en neem mijn inhalators mee. Ik ga ook proberen om het rustig aan te doen in plaats van mijn het-moet-met-donder-en-geweld-en-wel-nu-aanpak

Maar goed, jullie gaan wel lezen hoe ver ik gekomen ben ;-) Mijn mini flapje gaat mee en ik ga braaf proberen elke avond een verslag te tikken.

Maar voor nu, fijne avond allemaal! Ik ga mijn koffer dan maar eens volstouwen!!

Tot de volgende!!

  • 15 April 2011 - 17:23

    Marja:

    zo reiziger,

    je eerste verslagje is weer geprint.

    heb samen een hele fijne tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveline

Actief sinds 16 Sept. 2009
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 201880

Voorgaande reizen:

17 Juli 2022 - 04 Augustus 2022

Ierland

14 Juli 2019 - 24 Juli 2019

Bath & Ilfracombe

14 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Noorwegen

16 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Wales

29 Oktober 2016 - 04 November 2016

Lissabon & Sintra

16 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Paaseiland & Frans Polynesie

26 Maart 2016 - 01 April 2016

Cornwall

18 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Tour de Scotland

12 December 2014 - 10 Januari 2015

Overwinteren in Florida

30 Maart 2013 - 05 April 2013

Rome (op herhaling)

28 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Canterbury

14 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Bretagne

17 Juli 2011 - 24 Juli 2011

Praag

18 April 2011 - 22 April 2011

Bergbeklimmen

29 April 2010 - 08 Mei 2010

Bella Roma

18 September 2009 - 30 September 2009

New York aan de overkant van de oceaan

Landen bezocht: