Van KLM vrouwtje tot salade Caprese.. Dag 1 - Reisverslag uit Rome, Italië van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu Van KLM vrouwtje tot salade Caprese.. Dag 1 - Reisverslag uit Rome, Italië van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

Van KLM vrouwtje tot salade Caprese.. Dag 1

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

30 April 2010 | Italië, Rome

Iedereen een hele fijne Koninginnedag!!! Hieronder het verslag van gisteren.

De wekker gaat om 3 uur en blijkbaar heb ik toch een beetje geslapen. Lag zo tegen 11 uur eindelijk in m'n bed en ben een paar keer wakker geworden omdat ik dacht dat ik door de wekker heen geslapen was. Uiteraard was ik dat niet en om half 3 maar opgestaan. Rustig wat rondgerommeld en ik besef me nu ik dit tik dat ik vergeten ben de plantjes water te geven. Nou dat zijn echte survival plantjes, dus die redden zich maar even (a)

Ik was ruim op tijd klaar met douchen en laatste troepjes inpakken. Het grote wachten op de taxi begon dus om 5 over 3 al. De taxi was er uiteindelijk om kwart over 3, maar er werd niet aangebeld. Dus ben op goed geluk maar naar beneden gegaan en het bleek inderdaad een taxi te zijn en nog wel die voor mij. Lekker snel en rustig ritje naar Schiphol vervolgens. De chauffeur was niet echt spraakzaam en om heel eerlijk te zijn vond ik dat niet erg ook. Vanuit de bus (ja ik had zo'n heel busje voor mezelf) naar de volle maan zitten kijken en een beetje zitten dutten.

Na netjes bij mijn vertrekhal afgezet te zijn en betaald te hebben, begon mijn zoek de incheckbalie-avontuur. Ok, inchecken is niet zo'n drama. Vorig jaar geleerd hoe je met de blauwe paaltjes om moet gaan, dus binnen 5 mins had ik mijn boardingpasses, maar dan nog je bagage kwijt raken. Poging 1 was een redelijk korte rij waar ik in gedelegeerd werd. Deze rij bleef echter even kort als toen ik er kwam staan en even later kwam er ook een KLM mevrouwtje vertellen dat dit niet de rij was om bagage af te droppen. We moesten naar een andere rij. Ik dus naar die andere rij en dit bleek een monster rij te zijn. Echt een bagage file!!! Maar goed, je moet wat, dus maar achteraan gesloten en minuutje of 10 gestaan en beetje doorgeschoven tot er een nieuw KLM mevrouwtje komt vertellen dat als ik een boardingpass heb, ik naar balie 19 mag gaan. Prima, balie 19 it is. Daar aangekomen blijkt dit de balie voor Transavia te zijn en de drop off voor KLM begint pas om 6:00 (het was 5:40 en ik was vanaf 5:00 al bezig inmiddels) We worden dus na een eindje te staan wachten dit medegedeeld door weer een ander KLM vrouwtje en we moeten weer terug naar rij 1. Bij rij 1 aangekomen sluit ik netjes aan om na enig wachten toch weer door weer een ander KLM vrouwtje teruggestuurd te worden naar die lange monster file. OMFG!!!!! Ik heb weinig geslapen, en ik ben zo iemand met weinig geduld, dus dit is niet goed voor mijn humeur. Vervolgns spreekt zo'n optimistisch hippie figuur me aan en ik laat me ontvallen dat als ik nog 1 keer een KLM mevrouwtje in blauw pakje zie die me vertelt dat ik ergens anders moet staan, ik ze schiet. Waarop ze me heel verontwaardigd aankijkt en me vertelt dat die mensen er niets aan kunnen doen en dat ik toch eens normaal moet doen. Lieve schat, ik doe heel normaal hoor. Ze moeten gewoon eens van te voren uitzoeken hoe en wat en dan pas de passagiers informeren, voorkomt een hoop gezeur.

Maar goed, de monster file dus. Zo rond 6.15 was ik er door en tegen 6.45 was ik door de douane. Om 7.10 zou mijn vliegtuig beginnen met boarden. Ik vond dat ik toch eerst een broodje en koffie verdient had en ben dat dus maar gaan doen. Een panini met mozarella en tomaat en pesto, een Latte en een glas aardbei/sinaasappelsap. Voelde me daarna al een stuk beter. Vervolgens richting mijn gate geslenterd, D62, waar het boarden al begonnen was. Ik ben rustig gaan zitten en heb gekeken hoe ze de bagage aan het inladen waren. Dit ging zowaar eens rustig, alles werd netjes op de band gelegd. Heb het wel eens anders gezien. Nadat de grote kudde ingestapt was, ben ik ook maar eens naar het vliegtuigje gegaan. Ik had een mooi ruim plekje bij het raam, net voor de vleugel.

We waren nog niet opgestegen of KLM begon met de catering. Tja, je moet wel doorwerken op een vlucht van 1 uur en 20 mins. We kregen een pakketje met 2 muesli bolletjes verpakt in een typisch Hollands Blond verpakking. Heb er maar een foto van gemaakt, het was echt schattig. Heb de broodjes maar in mn tas gestopt want ik had eig net gegeten. Heb ik in Rome een snackje. We zijn langs Almere gevlogen en het was erg mooi zicht, even naar mijn huisje gezwaait. Deed me wel denken aan toen ik meegevlogen ben met Sean. Dat was wel beter zicht toen :)

Verder weinig spannends tijdens de vlucht. Schitterend uitzicht over de Alpen en dan was het al tijd om te landen op Milaan, waar ik nu zit te wachten op mijn aansluitende vlucht naar Rome die over een klein uurtje vertrekt. De omroepberichten zijn wat lastig te volgen met het prachtige italiaanse accent helaas. Maar goed we gaan zo weer boarden enzo dus ik ga maar eens kijken of, hoe en wat.

Tot in Rome dus maar :)

De vlucht naar Rome was volgens mij een soort zakelijke busverbinding. Er zaten naast mij nog 4 toeristen in het vliegtuig, de rest was van het type strak in pak en gsm aan je oor geplakt. Ik had wel een super plekje. Op de eerste rij waar normaal een babybedje opgehangen kan worden. Dus ik kon mn benen recht vooruit leggen en heerlijk relaxed van het uitzicht genieten. Ik vind de europese vluchten toch echt wel nice overdag. Lekker door het raampje loeren naar wat er onder je allemaal voorbij komt. Als m'n internet het zo weer doet dan zoek ik nog wel even de namen van de eilanden op. En volgens mij zijn we ook over een beroemd klooster gevlogen dat je alleen bij laagwater kan bereiken. Met andere woorden, die zoeken we nog op :-)

De vlucht ging verder voorspoedig. Cola'tje gedronken en een zakje met kleine citroenkoekjes gegeten en het uur was in no time voorbij. Op het vliegveld in Rome ging ook alles gesmeerd. Alles heel rustig en de bagage was netjes op tijd. Daarna naar de trein gelopen. Ik heb de Leonardo express genomen naar Termini. Een enkeltje kost 14 euro en de rit duurt een klein half uurtje en is direct. De trein zelf is heerlijk luxe, alleen eerste klas. Lekkere stoelen om in neer te ploffen. Ik had wel een kaartje gehaald en moest nog ff aanpoten omdat de trein 2 mins later zou vertrekken. Blijkbaar moesten de kaartjes alleen nog gevalideerd worden, dus ik terug naar de automaten, maar geen enkele deed het. Dan maar vriendelijke lachen naar de conducteur hoor lol, en dat is prima gelukt :-)

Vanuit de trein zie je echt mooi hoe je Rome binnen rijdt. Al ben ik er tot nu toe niet heel erg over te spreken. Alles zit onder de graffiti en is verlopen. Het is rommelig en een beetje een puinhoop, mja dat zijn de woonwijken, moet nog zien hoe het centrum is.

Vanaf station Termini begon de speurtocht. Ik had op de kaart al bekeken waar ik moest zijn, maar als je zo'n station uitstapt en je moet kiezen links of rechts, dan ist wel ineens ingewikkeld, vooral ook als ze van alle kanten een taxi aanbieden. Ben gewoon gaan lopen en wonder boven wonder was het nog goed ook. Ben zelfs in Rome postduifje. Rome is wel heuvelachtig en de stoepen en straten zeer oneffen. Dat vond mijn koffertje niet erg leuk en de wieltjes wilden niet echt meewerken. Ik heb em verteld datie dan maar geen koffer had moeten worden en hem zonder pardon achter me aangesleept. (Hier op de hoek zit een tassen en koffers winkeltje voor het geval hij het begeeft lol) Ik heb wel het idee dat ik in China town zit of op z'n minst little asia. Overal winkeltjes gerund door Aziatische mensen. Moet ik morgen ook maar eens gaan snuffelen, veel Indiaas spul ook (a) Eens kijken of ik nog nieuwe sjaals ofzo kan vinden, die kan je immers nooit genoeg hebben hahahaha

Door de recensies was ik al voorbereid op het vreemde uiterlijk van het hotel. Het is echt net alsof het op een doorgaande straat gebouwd is. Je hebt 2 stukken stoep en daarom heen asfalt en ineens is daar een straatje met kinderkopjes en daar overheen staat het hotel. In de hal hebben ze nu wel de plantenbakken gevuld met planten. Dat ziet er toch een stuk beter uit dan op de filmpjes op hun website. Ik heb een kamertje op de bovenste etage gekregen. Het is echt een allerliefst kamertje vol met antieke eikenhouten meubels enzo. Het hele hotel ademt echt een klassiek sfeertje uit, maar omdat het niet te strak is en alles een beetje verlopen en gebruikt, wordt het heel erg gezellig. Ik voelde me dan ook meteen thuis in mijn hokje met 4 meter (minstens) hoog plafond.

In de hotelkamer aangekomen ben ik op bed geploft en eig gaan slapen. Paar keer wakker geworden door de andere gasten en omdat marmer en grote deuren nou eenmaal lawaai maken. Tot rond 5 uur geslapen, ik was echt doodmoe. Daarna mijn inet eens uitgeprobeerd en wat op msn gepraat. Vervolgens een overheerlijke douche genomen. De badkamer is wel weer een verhaal. Die is klein en compact. De wc pot staat in de verlaging waar je je moet douchen. Ik zet mn verstand maar op nul en probeer er niet over te struikelen als ik met shampoo in mn ogen onder het water sta. Verder is de douche echt super, goede waterdruk en instelbaar en vooral heel handig, hij zit niet vast aan de muur. De temperatuur is goed in te stellen en met andere woorden, heb er echt van genoten en was bijzonder welkom.

Na de douche de omgeving eens gaan bekijken. Ik zit in een mooi straatje dat uitkomt bij een kathedraal. Hier wordt nog handmatig met een belkoord een klok geluid. Om de kathedraal heen gelopen en een leuk terras gevonden waar ik een salade caprese gegeten heb en een pizza met champignons. Ik wilde eig als voorgerecht meloen met parmaham, maar de meloen was op :( De salade was een waar feesthapje en dat was ook wel de bedoeling. Sinds vandaag heb ik toch wel gevoel dat ik op vakantie ben. Er is een soort rust over me gekomen en ik ben toch blij dat ik op vakantie ben. Ik liep er zwaar over te twijfelen en had zelfs zoiets van pfff als de vakantie niet doorgaat goh, boeiend. Maar nu ben ik blij, heb gevoel dat ik er ook echt wel aan toe was.

Morgen nog wat rondrommelen hier in de buurt en de supermarkt eens plunderen. Overmorgen naar de concerten en anders naar een mooi park. En vanaf zondag echt aan de sightseeing beginnen. Ik heb er zin in!!!

Nu eens proberen of ik internet weer aan de praat kan krijgen om dit online te zetten.

Welterusten allemaal en tot morgen ofzo :w

  • 30 April 2010 - 09:29

    Sebastical:

    Respect voor de koffer heh! (na mijn ervaring in Cuba verlies ik hem geen moment meer uit het oog :) )

    Hotel klinkt gemoedelijk en erg sfeervol: zeker nu hier de regen op Q-day met bakken uit hemel komt...

    En die Italianen hebben wel een erg wrange Maffiaanse humor: om het eindstation Terminale te noemen... ;)

  • 30 April 2010 - 12:17

    Marja:

    Hoi daar in Rome,
    werkte je koffertje wat tegen?
    Ga genieten en doe Rome de groetjes.


  • 30 April 2010 - 13:59

    Eveline Lensen:

    Regen? Hihi, gniffel, hier schijnt het zonnetje. Alleen heb ik daar meer last van dan gemak lol Zonnebrand!!!

    De wieltjes van de koffer zijn niet op de gemiddelde Romeinse straat berekend. Lees ze willen niet hahaha

    De verbinding int hotel is btw zwaar bagger, maar ik tik mijn verslagen offline en zet ze er dan op wanneer ik online kan komen.

    Nu op weg naar Trevi en Spaanse trappen!!

    Ciao!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveline

Actief sinds 16 Sept. 2009
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 201845

Voorgaande reizen:

17 Juli 2022 - 04 Augustus 2022

Ierland

14 Juli 2019 - 24 Juli 2019

Bath & Ilfracombe

14 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Noorwegen

16 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Wales

29 Oktober 2016 - 04 November 2016

Lissabon & Sintra

16 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Paaseiland & Frans Polynesie

26 Maart 2016 - 01 April 2016

Cornwall

18 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Tour de Scotland

12 December 2014 - 10 Januari 2015

Overwinteren in Florida

30 Maart 2013 - 05 April 2013

Rome (op herhaling)

28 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Canterbury

14 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Bretagne

17 Juli 2011 - 24 Juli 2011

Praag

18 April 2011 - 22 April 2011

Bergbeklimmen

29 April 2010 - 08 Mei 2010

Bella Roma

18 September 2009 - 30 September 2009

New York aan de overkant van de oceaan

Landen bezocht: