2 records in 1 dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu 2 records in 1 dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eveline Lensen - WaarBenJij.nu

2 records in 1 dag

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

25 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal, weer een dag voorbij en ik ben hier nu een week en ik begin nu te beseffen dat tijd toch echt wel heel erg snel voorbij gaat :o Maar goed, laten we even bij het begin beginnen.

Vanmorgen lekker uitgeslapen wakker geworden en voor de verandering eens een wafel gemaakt ipv een bagel. Ze hebben hier zo'n mooi apparaatje voor. Noptje kent dat nog wel van vorig jaar. Je giet er beslag in, even omkeren en wachten op het piepje en je hebt een lekkere verse warme wafel voor ontbijt.

Daarna de metro gepakt naar het Guggenheim. Had me hier wel een beetje op verheugd omdat het zo hoog aangeschreven staat en het gebouw interessant is. De galerie is opgebouwd als een soort slakkenhuis. Je loopt al spiralend omhoog. Hierdoor kun je schilderijen enzo heel mooi in een soort volgorde ophangen.

Bij het betreden van het museum kreeg ik alleen even een kleine hartaanval. Het onderwerp was... Kandinsky.. slik. Laat dat nou net mijn meest favoriete schilder zijn.. ahum, niet dus. Als er een schilder is die ik niet uit kan staan, dan is het Kandinsky wel. Maar goed, we gaan er gewoon voor. Compleet met audiotour. Misschien dat de uitleg me een beetje enthousiast kan maken.

Helaas, na een half uur heb ik het echt gehad met zijn rijder op het witte paard :( Door de drukte duurt het nog 20 mins voor ik het museum uit kan, maar ik kan zeggen dat ik niet langer dan 45 mins binnen ben geweest. Record 1 voor vandaag.. dat van korste museum bezoek ooit van mij.

Hierna door naar het Met. Dit museum is open tot 9 uur 's avonds en ik heb hier toch echt heeeeeel erg hoge verwachtingen van. Dit moet toch het mekka zijn op gebied van musea hier in NY. Het gebouw is op zichzelf al magnefiek genoeg en gewoonweg enorm.

Ik neem weer de audiotour, ik wil niets missen van alle weetjes en dingetjes...

Na ongeveer 2 uur ben ik nog maar net door de griekse oudheid heen en ik moet nog ongeveer 80% van het museum.. uhm.. slik.. Misschien een nieuwe aanvalsstrategie maken. Op grond van de plattegrond maar een tijdsindeling gemaakt. Ik mag maximaal zo lang overal blijven. Die strategie is natuurlijk bij de volgende hoek al overboord.

Er is simpelweg te veel te zien in dit museum. Om elke hoek loert er weer een nieuw en geweldig museumstukje. 5000 jaar oude beeldjes en weet ik wat meer. Ik loop echt te kwijlen en ze hebben me zo'n beetje naar buiten moeten duwen. Ik wilde dat ik hier mijn bedje neer kon leggen en de rest van de nacht ook nog rond kon dwalen.

Ik heb ongeveer de helft van het museum gezien. Ik moet dus echt heel erg nodig nog eens naar NY om de rest te gaan bekijken. DOe Die maar he lol. Wie gaat er mee?? Je moet wel ruim 9 uur in een museum kunnen zijn xD Dus dat was record 2 voor vandaag. Mijn langste tripje hihi

Voor morgen weet ik nog niet waar ik heen ga. Ik twijfel tussen Bronx Zoo of Historic Richmond Town. Ik neig naar de eerste, maar ja, ik slaap er nog wel een nachtje over ;)

De hartelijke groetjes uit NY

en dit verslag had een stuk uitgebreider kunnen zijn als ik niet alweer door iemand van de pc geduwd werd. Die hier net ook al zat maar naar zijn kamer was en nu zuchtend en steunend achter me staat te vragen of ik ajb ff op kan schieten.. zucht.. Goed dan..

Toedeltjes :w

  • 26 September 2009 - 09:27

    Marja:

    hoi die Eveline, ik kan me jou helemaal voorstellen zo tussen al die mooie spulletjes in het museum. verder alles oke. Bronx Zoo lijkt me leuk.

  • 26 September 2009 - 14:39

    David:

    Leuk hoor, al die verhalen :)
    Ik mis alleen nog het stukje dat je die bankiers daar een uitbrander geeft. Of stond dat in de planning voor morgen :p

  • 26 September 2009 - 14:45

    David:

    We houden maandag CNN wel in de gaten:

    "Breaking news: Opening Wall Street delayed by Dutch tourist"

    zoiets dan (A)

  • 27 September 2009 - 03:05

    Eveline Lensen:

    lol, laat ik dat maar niet doen, wil graag nog een keertje terug komen hier.. Dus ik laat ze zelf maar aan klungelen op wall street :') Was weer een bank op de fles gegaan, dus zijn ze best wel zelf toe in staat xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Eveline

Actief sinds 16 Sept. 2009
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 201691

Voorgaande reizen:

17 Juli 2022 - 04 Augustus 2022

Ierland

14 Juli 2019 - 24 Juli 2019

Bath & Ilfracombe

14 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Noorwegen

16 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Wales

29 Oktober 2016 - 04 November 2016

Lissabon & Sintra

16 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Paaseiland & Frans Polynesie

26 Maart 2016 - 01 April 2016

Cornwall

18 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Tour de Scotland

12 December 2014 - 10 Januari 2015

Overwinteren in Florida

30 Maart 2013 - 05 April 2013

Rome (op herhaling)

28 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Canterbury

14 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Bretagne

17 Juli 2011 - 24 Juli 2011

Praag

18 April 2011 - 22 April 2011

Bergbeklimmen

29 April 2010 - 08 Mei 2010

Bella Roma

18 September 2009 - 30 September 2009

New York aan de overkant van de oceaan

Landen bezocht: